söndag, juli 24, 2016

Födelsedagsbarn 16

Här är det första - alla synliga vuxna personer åä numera avlidna...
÷ 
 Jag har alltsedan  vi 1971 flyttade in i vårt hus i Viken,
 på min födelsedag den 24 juli, ställt till med kalas.
MEN
bestämde ju i fjor sätta stopp med ett hejdundrande åttioårskalas
I år, på min åttioettårsdag, sitter jag här i "min blodiga butik"
ENSAM*
i ett underbart väder
och njuter av alla underbara minnen som förunnats mig!
* Internet innebär ju att man numera aldrig är ENSAM på riktigt!
÷
 
PS

Jonas m.fl. sjunger för mig...
Sommernachtsmusik 2016
Zum ersten Mal stehen die Klassikstars Anja Harteros, Elīna Garanča, Jonas Kaufmann und Bryn Terfel gemeinsam auf einer Bühne. (24.07.2016)
Jeder Operndirektor würde von dieser Sängerbesetzung träumen, die am 24. Juli im Festspielhaus Baden-Baden auftritt. Auf dem Programm des Gala-Abends stehen romantische Opernarien und Duette. 
Mit diesen Künstlern sicher eine Sternstunde der Klassik!

Etiketter:

1 Reflektioner:

Blogger Cecilia N skrev ...

Grattis på födelsedagen!

24 juli, 2016 21:31  

Skicka en kommentar

<< Home