lördag, september 26, 2015

Svamprunda

Det framgår överallt i media vilket fantastiskt svampår det är. På grund av 80-årsfirande ocj  fastighetsskötsel, invintring av trädgården etc har det inte blivit tid för svampexcursion.
Jsg har inte varit på Svedberga kulle sedan i våras, fär att kolla den nyiutslagna bokskogen....
MEN
Fredag fm beväpnade jag mig med korg och kniv
Det hade skett stora förändringar. Området har blivit 
Naturreservat
skötseln är väldigt aktiv med utrensning av oönskad vegetation etc.
Jag gick "hela rundan" under en timme
OCH hitttade 1 (en) ätlig svamp,
 en fin kantkremla
Överhuvudtaget var det snålt med svamp
av det tiotal övriga jag såg
var det mest flugsvamp!
Behållningen blev en underbar promenad,
OCH
Frid i själen
Nu slipper jag oroa mig för att det står korgavis med svamp och väntar....





Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home