tisdag, december 23, 2014

Sillexpedition

Måndag morgon:
Meddelandet om sillfiléns icke-existens på lördagen
hade ställt i utsikt att -
vid öppningsdags kl 10.00 -  skulle ny sådan erbjudas .
Jag fick - som vanligt- leta efter min mobil
jag blev litet försenad.
När jag kom fram efter att ha kört i  nästan bilfria gator

var parkeringsplatsen helt full
OCH
butiken var knökfull
Om man klickar på bilden för förstoring ser man att kl är 10.09,
och nr 78 betjänas
Mitt nummer blev 15
(Klicka på bilden för tydlighet)
Jag fick hjälp med att ta den föregående bilden av denna dam
SOM
visade sig vara en "nästangranne" i Viken.
Hon hade nr 95
OCH
När det var hennes tur ,
visade det sig att hon hade tagit ett extranummer till en väninna som ännu ej infunnit sig,
  varför jag blev betjänad som nr 96!
Mitt nr 15 sparades till väninnan.
÷
1 kg räckte till Elsise sill och Klargravad strömming

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home