söndag, november 23, 2014

Mera basket! Del 1

För ett år sedan såg jag min första basketmatch
Igår såg jag både min andra och tredje!
Lokalen var densamma:
 Gamla Gustav Adolfskolans (byggd 1900)
där både min fader och moder var elever före första världskriget...
 moderna gymnastiksal
÷
Omständigheterna var helt annorlunda:
I fjor var jag i sällskap med barnbarn Ida studiosus i Lund
OCH
såg Julian spela en hemmamatch med HBBK
NU
bor båda i Gula huset i Eskilstuna och spelar båda för
Eskilstuna Basket.

De åkte natten till fredagen ner i buss från Eskilstuna och övernattade på hotell i Helsingborg,
Idas match började kl 14.00
Julians 16.30
Jag åkte med bil  i god tid in från Viken
Först parkerade jag bilen
SEDAN tågade jag iväg med "picnic" för 4  i bagaget.
Byggnade var lätt att hitta
MEN
Hur komma in?
De dörrar märkta med PUBLIK och ENTRÈ
som låg på Östra gaveln ovanför backen var låsta
Den nedanför backen var ochså låst men med en ständig ström av
uppenbarligen "spelare och funktionärer" ut eller in
Jag följde uppmaningen till publiken att gå runt hörnet 50 m
vilket inte verkade så lätt för en 80-åring med packning.
MEN
Jag kämpade på uppför, som jag räknade, 55 trappsteg
OCH
 var åter vid utgångspunkten med de igenbommade publikentrédörrarna...
Jag gick åter nerför backen och tilltvingade mig entré  bland funktionärerna!
MEN
För att citera vår gamla ordförande Alf Gustafsson i IS Kullen
(när man sprungit vilse på orienteringstävling )

Det var ju en bra genomkörare...

Etiketter:

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home