fredag, oktober 24, 2014

Ur led är tiden!

Sedan några år tillbaka går jag varje morgon in på SMHI:s hemsida och kollar dagens väder. Detta hjälper mig att planera tidsförläggning av motion, trädgårdsskötsel etc.
Jag har haft öppningssidan låst vid VIKEN
Så igår morse möts jag i stället av nedanstående hurtfriska besked:

Ny vädertjänst från SMHI
Idag lanseras SMHIs nya vädertjänst på smhi,se, med mer data och fler funktioner. Tjänsten är också snabbare och mer lättillgänglig än tidigare version.

MEN
som alltid när det kommer något nytt är denna nya version inte lämpad för 80-åriga änkors behov!
Jag vill inte ha "snabbare"- mer data och fler funktioner", jag vill ha 
The same procedure as yesterday and every day...

Det är uppenbart att den nya versionen är anpassad för mobil användning!



Jag gick ner till havet och kollade
ad modum dazumal...
Först passerade jag rondellarbetsplatsen
där det ju pågår intensiv
 verksamhet
SLUTLIGEN
 nådde jag havet
SÅLEDES
mulet, uppehåll, ca 12° 8-9 sek/m från SO

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home