tisdag, oktober 28, 2014

Premier League-godis

Söndag kl 17.00 bänkade jag mig inför toppmatchen
Manchester United vs Chelsea
 på Old Trafford 
Alex Ferguson var ju oerhört framgångsrik som tränare för ManU 1986-2013 och var den gamles favorit När David Moyes  tog   över rollen som tränare efter att personligen blivit utvald av Sir Alex Ferguson blev det ju eländes - elände. Jag slutade att titta på deras matcher tidigt på våren i år - man blev bara ledsen över hur dåligt det gick
MEN
När de i söndags annonserades en match mellan ManU och Chelsea blev jag intresserad
Jag hade inte noterat att Moyes sparkades en 22 april 2014  till följd av klubbens överlägset lägsta placering i ligans historia säsongen 2013/14 och Ryan Giggs, som nyligen lagt av, tog istället över tränarrollen tillfälligt och att forne holländske landslagstränaren Louis van Gaal tog över som manager under sommaren 2014
.
Louis van Gaal
! är en sammanbiten man
Nu var det andra takter.
Det spelades en underbar fotboll
Första halvleken slutade 0-0
SEDAN
 
gjorde Drogba 1-0 på nick i 55 minuten
÷.
Manchester verkade trötta och den sista kvarten var Chelsea klart överlägset
MEN
I den absolut sista minuten (=94de) lyckades van Persie stöta in kvitteringen
1-1

Etiketter:

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home