onsdag, maj 21, 2014

Cykelväder!

Samtidigt som bordet sattes upp, fick jag hjälp med att rusta upp cykeln.
Jag har alltsedan 1974, då jag ärvde min moders cykel, använt hennes cykelkorg
MEN
Nu har jag fått överta min sommargrannes, sedan hon vid 85 års ålder,
beslutat sig för att upphöra med cyklandet.
efter troligen närmre 60 år är det dags att pensionera denna antikvitet.
 Först cyklade jag till Lantmännens för att där komplettera med
 fröer för sådd av squash och koriander.

visade det sig att sättpotatis var halva priset!
(Kunde ju nu få plats med mitt inköp i nyförvärvet

Den sedvanliga vändpunkten
till  minne av den gamles och min sista tur tillsammans
För att citera en familjemedlem:

Det är inte klokt vad ni bor bra!


Etiketter: , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home