tisdag, februari 04, 2014

Das Lesen XXVIII

"Jag skaffade mig januari 2013 en målsättning på
 4 böcker i månaden= 4x12= 48
 Jag var på god väg 
MEN
 Jonas, som inträdde i mitt liv 24/3, saboterade 
Det blev bara 41!" 
(Ur Das Lesen "Facit 2013")
Här gällde inför 2014 att t nya tag! 
Jag har i stället hamnat i ett läge med 4 halvlästa böcker
OCH
Denna gång är det inte Kaufmanns fel...
utan snarare den djefla mannens!
Under sitt besök här den 19 januari - då jag läst tre böcker
 försåg han mig med en E-bok i min föga använda iPad:
och har strängt manat  mig att prova detta påfund.
BOKEN
En historia om Balkan 
är synnerligen intressant och faktaspäckad och på 636 sidor.
Jag har,  påhejad av DDM, kommit till sidan  258.
sim handlar om 1500-talet.
En hel del känner jag igen men från den "andra sidan"

Det blir litet tungt att "bara" läsa "uppbygglig" litteratur

Jag unnar mig en liten deckare breve´ ....

Följ den spännande fortsättningen!

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

41 böcker är sannerligen inte fy skam!

04 februari, 2014 10:11  
Blogger den blyga skrev ...

Nävisst!
Under 70-talet då vi jobbade heltid båda,hade tre tonåringar och två fastigheter att sköta blev det bara 3-4 kvalitetsböcker/per år!
Det var DDM som på 80-talet strängt tog tag i "lilla" mamma och tillhöll henne att VARJE gång jag läst ut en bok, skulle jag skriva ner en recension.
Det blev början till mitt läsprojekt
"Das Lesen"

14 februari, 2014 10:18  

Skicka en kommentar

<< Home