lördag, december 07, 2013

GPSS

DVS
och  nu
SVEN
 Däremellan har vi ju här vi sydvästkusten haft fler stormar som inte väckt nationell uppmärksamhet som t.ex den sk Adventsstormen  som på grund av det höga vattenståndet vålladestor förödelse på stränder och i hamnar.
man är ju härdad..
Det som har gjort SVEN så föga uthärdlig är 
dels att den kom så nära inpå Simone :
TVÅ orkaner samma höst minns jag mig inte ha upplevt de 47 år vi har haft fastighet 250 m från Öresund!
dels att blåsandet håller på så LÄNGE - det rör sig om 48 timmar med över 25/m per sekund.
Så här såg det ut sedan vi rensat upp efter Simone:
 Det krävs vindstyrkor över 30 m/ sek för att hota vasstaket -
 dessutom betyder vindriktningen en del.
Simone blåste med denna styrka endast 4 timmar
MEN
efter 12 timmar med över 30 sekundmeter SVEN blev resultatet det här
 Jag har redan beställt nyläggning av denna sektion , så det är ej så upphetsande
Vad som sorgligare är att det har börjat rasa även på den östra sidan...

En viss tillfredsställelse har jag för att jag, som inte ska ha något julfrämmande legat lågt med fönsterputsandet sedan SIMONE
Det hade varit ogjort arbete...

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home