onsdag, november 20, 2013

Julhandel

När jag i måndags middag hade ärende till vår lokala ICA Kvantum var det ingen ordning alls. Uppenbarligen hade startskottet gått för julmatsutbudet 
Halloween och Gåsmiddagar med pumpor, ankor och gäss etc sorterades ut 
Julsortimentet med nötter, fikon, russin, apelsiner 
 OCH 
PEPPARKAKOR 
lyftes fram.
Särskilt framhävdes ICAs egen produkt , extrapris 15:-
ANNAs
 försökte hänga med genom att erbjuda sitt tre-sorters sortiment
2 för 30:-
Jag har ju sedan ett tjugotal (femtan!) år haft 
KUNG Oscars som favorit - smakar mest som "Mammas".
De kostade 16.90 
(alla förpackningarna samma vikt)
Jag köpte en förpackning av varje för SMAKTEST:
Den med vågad kant är Annas. Oscar överst och ICAs längst till höger.
Till att börja med konstaterade jag att staplarna med Kung O. var betydligt lägre, uppenbarligen är de TYNGRE. Annas på alla sätt sämst, ljusare, porösare och faddare. ICAs är bra i konsistens och framför allt i smak, för att likna hembakat behövs ju en ordentlig kryddsmak.

KUNG Oscars är fortfarande  på alla sätt KUNGEN  bland köpepepparkakor:
På en femgradig skala får de av mig 5
ICAs 3
Annas 2

Etiketter:

1 Reflektioner:

Anonymous Ökenråttan skrev ...

Vi hade också Oscars som favoriter tills vi provade Nyåkers. Rekommenderas verkligen.

21 november, 2013 09:49  

Skicka en kommentar

<< Home