söndag, oktober 27, 2013

Vår saga 13

Hittills har jag berättat om de första 10 månaderna...
Med den hastigheten kommer det att dröja hundratals år innan sagan är färdigförtald...
Det är Jonas´fel...
 
Den här bilden som försänts mig från ett av barnbarnen som blivit
 Lundastudent i höst har fått mig att återuppta projektet som gjort en paus på mer än ett år!
DÄRFÖR
är det bäst med en repris av de två sista avsnitten:
BARCELONA
Detta var ju i juni 1955.
Barcelona hade ju fortfarande inte hämtat sig från inbördeskrig och sekundär påverkan av WW2,
det var få turister och vi kunde leva lyxliv med våra svenska kronor, som var hårdvaluta.

 2004 fick jag denna bok i present:

som jag recenserade så här:
" Intressant “spansk” roman med handling före och efter inbördeskriget i Barcelona."
och
sedan tog vi ju båten till 
Mallorca
som ännu låg i sin linda som semestermål för soltörstande nordeuropeer.

Det blev 1970 under ett februarilov* målet för vår första utlandssemester med grabbarna.
Resan dit var min första flygresa någonsin!
* Som framkommer av länken Mallorca vägrade den gamle alltsedan första besöket att resa söderut under sommarmånaderna!

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

"Vindens skugga" var ett fantastiskt läsäventyr.

27 oktober, 2013 04:00  
Blogger Bosse Öhgren skrev ...

Vi lyssnade på Vindens skugga som talbok vid en långresa med bil. Milen har aldrig gått så fort!!!!
Jättebra!

Ulla Ö

27 oktober, 2013 11:48  

Skicka en kommentar

<< Home