tisdag, januari 29, 2013

POEM 25 januari

Även i Eskilstuna har det blivit mildväder - ORDET hjälper oss att minnas:













22.30, –17 °C
by OLLE BERGMAN on 25 JANUARI, 2013

 
ikväll står universums fönster
på vid gavel
och månen hänger ut
och vänder sitt ansikte mot oss
”hur är det fatt, hur är det fatt där nere?”
säger hon och kinderna lyser gula
men allt hon hör är
snöknarr och torrhosta



 
    




canes minor och orion
cassiopeia och cepheus
gnistrar som pokaler
i ett prisskåp

i gläntan
ligger grenskuggorna
utspridda över snön
och min värmerök
sipprar långsamt ner
i svalget ovanför

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Anonymous Ida skrev ...

Han är så jäv... jag vill så gärna svära, men jag ska behärska mig!

Han är så himla fantastiskt duktig, min älskade far. Sannerligen en djefla man som kan många konster. Blir stolt över honom varje gång han skriver, mer sådant pappa!

29 januari, 2013 22:20  
Blogger Bosse Öhgren skrev ...

Vilken duktig skald du har till son.

30 januari, 2013 11:29  

Skicka en kommentar

<< Home