torsdag, september 13, 2012

Likhet!(?)

Vad har (hade) Neues Palais i Potsdam och mitt hus gemensamt?
Det är ju stort jubileumsår för Fredrik den store i år:
Friederisiko
Jag såg ju utställningen på Deutsches Historisches Museum men var inte i Potsdam i år
MEN 
 väl 1990! 
Det var syster och svåger och jag, som ses i nedre vänstra kanten, och den gamle, som  var fotograf.
Det var ju ett 1/2-år efter die Wende,
 Neues Palais var inget östtyskarna känt någon större pietet för...
 Slottet var i grovt förfall.
Det växte mer än meterhöga björkar på taket. 
se upptill vänster!

  Huset och jag kände oss i gott sällskap när små björkar
denna var inte den enda
dök upp på mitt tak! 
MEN 
 NU
har jag till Fredrik den stores ära låtit reparera taket! 

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous Lisa skrev ...

Den bilden har jag väntat på!!

13 september, 2012 15:18  

Skicka en kommentar

<< Home