fredag, juni 15, 2012

Student 2012:4 Avslutning

Allegoriskt, med Sagan om Ringen som underlag, redogjorde  slutligen  examinanden  om sin mödosamma väg för att erhålla ett dugligt IB_certifikat.Genom att alla deltagare över hela världen ska bedömas samtidigt erhålles ej det slutliga resultatet förrän en bit in i juli.
 Tills vidare bedömde vi hennes konditorkompetens - inte mindre än 8 olika kladdkakor fanns för bedömning.
Avslutningsvis exekverade Sigge sitt paradnummer:

Etiketter: ,

3 Reflektioner:

Blogger Olle skrev ...

Musik skall byggas utav glädje
av glädje bygger man musik.
Musik, det får ni ändå medge
gör glädjen ännu mera glädjerik.
Mitt hus är byggt av båda dera',
mitt hus det la' dom grunden till
för flera tusen år sen eller mera,
så stig in känn er som hemma om ni vill.

15 juni, 2012 11:28  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Hihi, på översta bilden ser man hur Sigge räcker upp handen för att mitt under talet ställa frågan "Men vem var i så fall Gandalf?"

15 juni, 2012 11:48  
Anonymous Student-Ida skrev ...

Sigge är verkligen one of a kind – först det fina talet han höll, och sedan den fina sången, det är svårt att toppa! Här har vi en kille som en dag kommer att förändra världen på något sätt.

Tack för att du bloggade så genomgående och fint om min studentdag farmor, och miljoner tack för din present –– varje gång jag startar en bil, kommer jag att tänka på dig och all din hjälp. Du är en riktig hjältinna, ska du veta.

17 juni, 2012 15:55  

Skicka en kommentar

<< Home