fredag, mars 16, 2012

Vår saga:9 Mera Paris

Nu är det hög tid att fortsätta rapporteringen från den gamles och mina 55 år tillsammans! Hittills har jag på två år (Sic!) bara hunnit berätta om de första 9 månaderna... Under de sex år jag bloggat om vårt liv och leverne har dock många episoder tidigare belysts.
EX 1
EX 2
Vi lämnade det unga paret där de månadsskiftet maj/juni 1955 under två veckor vandrade omkring i Paris!
 




Första bilden på mig vid en gargoyl på Notre Dame´s fasad.
Vi bestämde oss för att ta en bild varje gång jag var i Paris,
 men senaste gången (2001) fick man inte komma dit!
 Luftföroreningarna har gjort att stenen vittrar, 
så allmänheten släpps inte upp.




 Vi hade ju gott om tid att beta av alla "måsten"
 - dessutom var vi nästan ensamma som turister - 
till skillnad från augusti 2001 då vi på grund av km-långa köer
 avstod från att gå in i Notre Dame!
 den gamle provade på som mästerfotograf!
Även här på trappan till Sacre Coeur ser man hur sparsamt med turister det är... 
...liksom i Versailles

Det var fram till jag blev med digitalkamera 2005 som regel -
 och framför allt de första femtan åren -  den gamle som stod för fotograferandet
Vi har bara ett kort på honom  i Paris 1955:
där han sitter i Luxembourgparken
Se även länken EX 2
Sedan var det dags att ta tåget till Tarbes för att eklatera förlovning.

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous En djefla man skrev ...

Ni är verkligen coola!

17 mars, 2012 00:11  

Skicka en kommentar

<< Home