söndag, mars 25, 2012

Cykeltur

För första gången på nio månader kunde jag igår ta cykeln 
 till Lantmännen för att köpa lecakulor. 
Efter en god början började eländet:
1. I augusti fick jag punktis.Vår lokala cykelfirma har gått i konkurs så någon lagning var ej lättillgänglig
2. Glad i hågen pumpade jag emellertid  istället upp den gamles cykel och, med viss möda lyckades jag svinga mig upp för en tur till Vikens tomater.
3. Det gick bra
MEN
4. När jag skulle skynda mig till Frissan  en septemberonsdag, bar det sig inte bättre att jag "fastnade" med foten i "gubbastången" och föll handlöst åt sidan, landade på vänster axel.
Det gjorde SÅÅ   OONT
(Jag är inte återställd än...)

5. När jag senare mot hösten klagade för min käre granne erbjöd han sig att laga punktisen
6. Vilket han gjorde.
MEN
7. Sedan åkte jag ju till Oxford mm och vädret var inte det bästa
8. När jag senare i oktober skulle cykla ett ärende upptäckte jag att jag fått punktis på det ANDRA hjulet.
Sedan kom vintern...
Men i fredags bytte grannen den andra slangen
OCH

Igår var det dags för  årets jungfrufärd.
I radio och TV- utgjuter de sig över temperaturrekord: 19° i Oskarshamn
MEN
Vi har först haft solsken men blåsig, 8-10 sekundmeter
OCH
Nu vindstilla och en envis dimma som legat som en våt klut kring oss i flera dagar
MEN
De nyanlända gravänderna och strandskatorna stortrivs

Etiketter: , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home