lördag, december 17, 2011

Installation

Alla våra gamla radioapparater har vandrat till de sälla jaktmarkerna. 
Jag har bara en klockradio med usel ljudkvalitet och en stor HI-FI anläggning Anno dazumal  (80-tal) med jättelika högtalare i "Stora rummet".
 Så jag unnade mig att köpa en radio att ha i köket som sällskap vid hushållsbestyren.
 Jag packade upp och satte mig att läsa den 25 sidiga finstilta bruksanvisningen på fem språk
Det visade sig att det var egentligen bara TRE saker man skulle göra:
1. Sätta i kontakten
2.Ställa in önskad station
3. Vrida upp önskad volym
PRECIS som förr i världen !

Etiketter:

1 Reflektioner:

Anonymous margareta skrev ...

Hahaha..Då är det kul att klara sej själv. Att det finns så enkla grejer. Annars blir man ju svettig av att bara se en så tjock bruksanvisning

17 december, 2011 22:18  

Skicka en kommentar

<< Home