onsdag, maj 25, 2011

Jämförelse...

Det är den 3 juli 40 år sedan vi flyttade in i huset i Viken. Det tog väl 20 år innan vi fick tid *att ägna oss åt trädgårdsskötsel. Jag har i år glatt mig åt att det börjar arta sig...
MEN
Så gjorde jag ett besök i Krapperups slottspark.
Det tar väl en så där 200 år
innan
vi kommer i närheten!
Under tiden kan vi ju glädjas åt tidigare generationers planterande!
Jag kommer osökt att tänka på fixstjärnorna - 
- ljuset från dem på vår himmel idag har ju varit på väg i åtskilliga ljusår.

*
Länken VVV är skriven 4 dagar innan den gamle stupade på stranden....
Ännu en påminnelse om hur glada och nöjda vi var med vårt gemensamma liv just innan!

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous Gustav skrev ...

Fantastiskt fina bilder.
(Det är nästan som jag tagit dem själv.)

25 maj, 2011 21:05  

Skicka en kommentar

<< Home