tisdag, februari 08, 2011

"Bara" 31 m/sek

 Redan när jag tittar ut genom fönstret (det börjar faktiskt ljusna) ser jag att den gamles sten fått en nedfallen gren över sig

Till skillnad från vid Gudrun och Per så har vi i nordvästra Skåne legat MITT i vindbandet. Helsingborg omnämns på TT kl 07.00 som mest vinddrabbat med upp till 31m/sek i byarna (vi missade orkan med 2 m/sek) Mest påverkad är tydligen tågtrafiken med nedfallna ledningar och stillastående tåg.
 Det är ändå värre på Sjælland...
VARFÖR
jag går in på DMI:s hjemmeside. Då visar det sig att det på öarna i Storebält på Sjællans nordvästsida blåst 38 m/sek!
När jag går runt huset verkar det ha klarat sig bättre den här gången...
MEN
När jag efter att ha hämtat tidningen ser 
de här vasstråna
får jag en reminiscens och börjar spana uppåt halmtaket:
Det var så här det började förra gången....

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home