måndag, augusti 16, 2010

Turist i Malmö:3

För att inspektera det riktiga Gustav Adolfs torg gick jag vidare på Södergatan. Då passerade jag på höger hand ytterligare ett gammalt hus: Flensburgska huset. Här fanns bl.a. en riktig gammaldags skomakare inrymd. Malmö stads Kulturkansli huserar på andra våningen.
Gustav Adolfs torg var en besvikelse. Påminde mest om Stalinallee...
Inte såg jag till någon kungastaty heller
Väl inne på Wikipeda blir jag varse att det är Gustav den fjärde Adolf som namngett torget...
Visserligen
finns det en plantering
MEN
Baltzarsgatan verkar man ha bra mycket roligare!
När jag sedan tog mig tillbaka till stationen hittade jag det här:
Teatermuseet visade sig vara stängt både för att det var sommar och dessutom Måndag.
Om det blir någon mer Malmöresa inom kort lockar det till besök.
Snipp snapp snut - nu var besöket i Malmö
SLUT

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home