onsdag, juni 09, 2010

Näst sist!

Idag är det dags för årets näst siste abiturient.
MEN
7 dagar FÖRE mösspåtagningen har redan studentbalen gått av stapeln...

Man får vara glad att det överhuvudtaget arrangeras en bal!

I slutet av 70-talet och början på 80-talet när våra söner idkade mösspåtagning var det ju helt otänkbart med så borgerliga fasoner!

Äfven om årets studentbal uppvisade vederbörlig festivitas och att det alltid är underbart att se unga människor uppklädda till gala

kommer de ju aldrig i närheten av den pompa som VÅR studentbal uppvisade.

Den tilldrog sig på Ramlösa brunn helgen EFTER alla examensdagarna.
Innan visste man ju inte vilka som var berättigade att deltaga med studentmössan på!
Kollegiet var mangrant närvarande.
Jag har som vanligt(blyg som jag är(?) lyckats ställa mig på första raden i centrum...
Läraren under mig är min vördade lärare i biologi Hervid Vallin och bredvid honom rektor Allan Jansson.
Min kavaljer Eskil Williams har ingen mössa - han valde efter skrivningarna att stiga av, eftersom han behövde toppbetyg för att komma in på arkitektlinjen - vilket han gjorde året därpå!
Är han förresten inte litet lik Daniel Westling...

Etiketter: , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home