tisdag, juni 22, 2010

Det var en gång en musiker

För ett år sedan gladde jag mig åt att efter detta fynd få sitta i sommarkvällen och stilla njuta av av Sven Olof Sandbergs repertoar exekverad av den gamle

MEN
Möjligheten blev ju abrupt avbruten...

Så häromdagen dyker detta, försättsbladlösa häfte upp:
JUST den sången var den första den gamle sjöng för mig - och då jag samtidigt insåg vilken underbar sångröst han hade. Vi hade redan blivit ett par - och jag undertecknat en skriftlig försäkran -
när han plötsligt en dag stämmer upp den - jag tror vi var på väg till dans på Akademiska föreningen:
---
I åtta timmar spela han om livets väl och ve
men se´n, ja se´n
han tog fiolen gick och sa´:
Förlåt jag går, jag har ett litet rendezvous.
---
Den finns inte inspelad på svenska på YouTube så ni får hålla till godo med den tyska, (ursprungliga) versionen
Här är vi i Dansens virvlar på AF

Jag vänder blad och hittar även texten till Tangokavaljeren - ytterligare en av den gamles, (liksom SOS´s) glansnummer!

Den finns bara i en inspelning med Björn Ulveus - som sjunger den alldeles för raskt!
Ulla Billquist har det rätta trettiotalstempot!
ELLER
Ännu bättre!

Etiketter: , , , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Refrängen brukar jag sjunga i duschen!

24 juni, 2010 22:42  

Skicka en kommentar

<< Home