torsdag, april 29, 2010

Dagens AH


Spelande vind
Spelande vind över isfritt hav,
vårväder, vårsol, april!
Men somliga undrar var lyckan blir av
och varför den aldrig syns till.

Redan på 60-talet när vi prenumerade på Dagens Nyheter blev jag en beundrare av Alf Henrikssons dagsverser.
MEN
Det har ju inte varit brist på upplevelser att rapportera till bloggen, så jag har inte varit inne på AH-sällskapets hemsida på länge.
OCH
Det visar sig att den är helt omgjord!

Somliga sörjer över sitt trumpna kynne

medan andra fröjdar sig över sitt goda lynne.

Den senare raden gäller för både mig och AH - en egenskap att stilla njuta av!

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Anonymous Agneta skrev ...

Så här skaldade AH 1956 i anledning av morgondagen:

Siste april

Vem finner det icke roligt och bra
att våren är kommen och vintern ra?

29 april, 2010 17:52  
Blogger den blyga skrev ...

Din kommentar här inspirerade mig till "MIN bästa valborgsmässoafton"!

02 maj, 2010 19:05  

Skicka en kommentar

<< Home