måndag, december 28, 2009

Mellandag

Första mellandagen blev en toppendag:
Ur dagboksanteckning:
Jag har haft en helt underbar dag. När jag vaknade efter min 48de kalkonmiddag, som ju verkligen inte blev någon kalkon, fann jag plötsligt att mina två pågående projekt dvs
1. Avrunda begravningen med tackkort etc
2. Finna en ny livsrytm som änka med delmål första julen utan den gamle
var avklarade.
Jag känner mig så nöjd och LEDIG.

Jag har under hösten funnit att detta att vara ute och motionera,
beskåda naturen och umgås med medmotionärer minst en timme VARJE dag är en absolut nödvändigt för välbefinnandet.




den gamle
på ett skyttevärn 12 februari 2006





Så jag gav mig iväg i gråvädret. All snö har regnat bort, egentligen var det ganska dystert...
Och just därför:
Så vilsamt, så kravlöst ,och så fyllt av möjligheter!
(Varför inte gräva djupt i alla julklappsbokstravarna?)

Etiketter: , , , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Skånskt gråväder gör att man kan stanna inomhus utan dåligt samvete, detsamma med norrländsk kyla.

30 december, 2009 20:47  

Skicka en kommentar

<< Home