lördag, november 21, 2009

Morgonrutinen

November är lång och grå
illustrerades i Eva von Zweigbergks och Birger Lundquists Johans jul på första uppslaget av en liggande farbror i trenchcoat och Stetsonhatt.
MEN
Intet ont som inte har NÅGOT gott med sig.
6 september
När jag genomför min morgonritual, dvs går vägen om minnesstenen med en fräsch blomma varje dag, medan teet drar sina 5 minuter under det att jag hämtar morgontidningarna, har inte gårdagens blomma vissnat, utan de håller sig i minst en vecka!
17 november

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous karibien skrev ...

Fint. Både blommorna och rutinen.

Fräscha blommor i november - ett omöjligt koncept i min del av landet. Ibland önskar jag att jag slagit ner bopålarna nånstans längre söderut...

21 november, 2009 04:52  

Skicka en kommentar

<< Home