måndag, augusti 10, 2009

Månadens växt

Alla bestyr och upplevelser i samband med den gamles begravning den 31 juli har inneburit att jag alldeles tappat bort nomineringen av månadens växt för juli.
MEN
Jag blev påmind om detta när jag såg hur kungsljuset flagade...

Bättre sent än aldrig!:
De nominerade för juli äro:
- kungsljus
- riddarsporre
- liljor
- krusbär

Sub specie aeternitatis väljer jag KRUSBÄR! Nu raskt över till två augustiförslag:
Höstanemon Anemone hupehensis
OCH
Fjärilsbuske Buddleja davidii.
Eftersom violett är sorgens, eftertankens och lidandets liturgiska färg
använde vi Buddleja i våra handbuketter den 31 juli...

Etiketter: ,

3 Reflektioner:

Blogger BigBear skrev ...

Jag röstar på Buddlejan. Det är härligt att se alla fjärilar som besöker busken, ssk påfågelöga. Höstanemon har ju tendens att bli lite ogräs i rabatten.

10 augusti, 2009 09:33  
Blogger Jessica skrev ...

Jag röstar liljor. Älskar liljor. Det är det enda jag odlar på balkongen i stort.

10 augusti, 2009 16:41  
Anonymous en djefla man skrev ...

Jag röstar på fjärilsbusken. Kommer du ihåg att du gav mig en insektsbok när jag var 7 år? ”Till familjens entomolog” tror jag du skrev.

Den vårdar jag ömt; den står bland naturhandböckerna i hyllan.

11 augusti, 2009 11:10  

Skicka en kommentar

<< Home