söndag, juni 21, 2009

Sommarprat

När årets Sommarprogram inleddes igår, satt vi högtidligt i stora rummet med bästa högtalarna på och lyssnade andäktigt:
Tillsammans med Carl (Linneus) och Harry (Martinsson) är Ingvar Kamprad sprungen ur samma karga gränsbygdsmo som min mormorssläkt. De har lyckats att omvandla bistra överlevnadsstrategier till livsverk som vunnit världsrykte.
Vi hade förberett oss på att höra intressanta minnen och litet Emil i Lönneberga- åsikter. Detta beskärdes oss men
DESSUTOM:
Vilket musikurval!
Alla våra gamla klassiker med 2xPovel Ramel, Satchmo, EllaF, Edith Piaf och
Isle of Capri med SOS!
slutligen
I Folkviseton
Text N Ferlin,
Musik A Lange



Kärleken kommer, kärleken går
ingen kan tyda dess lagar
Men dig vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar

Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter
Min lycka är din, din lycka är min
Och gråten är min när du gråter

Kärleken är så förunderligt stark
kuvas av intet på jorden
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden


Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter
Min lycka är din, din lycka är min
Och gråten är min när du gråter

Etiketter: , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home