tisdag, november 27, 2007

Jag har köpt en postilla!

I en liten notis i vårt lokalblad HD blev vi informerade om att Göran Skytte skulle komma till Himmelsfärdskyrkan måndagen den 26 november kl 19.

Sist vi kostade på oss ett besök där var det Buxtehude som drog.

Parkeringsplatsen framför kyrkan var full så vi fick köra in på Ica Kvantums. När vi kom in i kyrkan var den fylld av förväntansfulla åhörare.



På slaget 19 startade gudstjänsten med klockringning och bön genom att vi sjöng Psalm 646:

Grip du mig, helige Ande,
drabba mig låga klar.
Visa vägens riktning,
ge mina frågor svar.

Rör vid mig, helige Ande,
rör vid mitt dolda jag.
Lär mig tro att Jesus
leder mig varje dag.

Sporra mig, helige Ande,
gör du mig trygg och fri.
Ge mig tjänst och ansvar,
låt mig till glädje bli.

Upplys mig, helige Ande,
så att jag kan förstå,
också nu gör Herren
det som han gjorde då.

Jag har en uppgift att fylla,
Kristus har bruk för mig!
Därför, helige Ande,
vill jag nu tacka dig.

Sedan talade Göran S. i en och en halv timme livfullt om sin väg till kristendomen.
Han berättade särskilt om sammanställningen av böckerna
Ett år med Jesus I-II
som är en gammaldags postilla.
Prästen Bo Branders predikningar under ett år är återgivna. Sedan har Göran Skytte följt upp dem med samtal och frågor "Vad menar Du med det?"
GS avslutade med att redogöra för sitt nuvarande arbete med filminspelningar om missionsarbetet i Afrika.

Göran Skytte när han signerar min just inköpta bok.

Jag köpte både böckerna och den första, hittills enda färdigställda, filmen.

Läs den spännande fortsättningen!

Etiketter:

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home