söndag, februari 12, 2006

Födelsedagsbarn 4


Årets fjärde födelsedagsbarn hade från början en positiv inställning till bollspel.
Det visade sig dock att det inte var hans sport!


Efter att ha provat på simning och ridning - "hittade" han sin idrott.
Det var emellertid litet ansträngande i början.
Men träningen kröntes så småningom med framgångar.
Här blir han DM-mästare i natt OL 1980!



Sedan kom en tid då han var "man about town"








1985 hade han emellertid "hittat hem".

Etiketter:

2 Reflektioner:

Blogger Olle skrev ...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

18 februari, 2006 14:37  
Blogger Olle skrev ...

1. Fotbollen har jag för mig var Karls -- kinesisk, om jag inte missminner mig.

2. Notera min eleganta klädsel vid tidig vårtävling utanför Laholm: en kombination av svart och rött. (Jag handlade ofta matchande kläder på Yngve Ek.) På fötterna nya Karhu-skor – kanske en julklapp? Nummerlappen tyder på att det är Hallandsstafetten. Jag tippar på att det är andra året i H13-14.

3. Vid natt-DM i Hörby hade jag mina legendariska vita orienteringsbyxor och ett par för stora löparskor av märket Hunt. Jag hade lite trassel med fötterna, och kunde inte alltid ha orienteringsskor.

4. Den gråa jackan är inköpt i Florens. Bilden är förmodligen tagen i Helsingborg sommaren 1984. Glasögonen är Ray-Bankopior – alla drömde vi om att bära originalen på den tiden.

5. Okänd ol-tävling 1985–86. Jackan är inköpt i Karlskoga, vantarna är på långlån från det militära.

18 februari, 2006 14:38  

Skicka en kommentar

<< Home